Jedná se o plechy, jejichž technické požadavky a specifikace vycházejí z předpisů klasifikačních společností. Lodní plechy se vyznačují vynikající svařitelností a odolností vůči teplotním výkyvům a střídavému zatížení. Využijete je pro stavbu výletních i nákladních lodí či jachet a dalších plavidel. Hodí se také na opravy nebo přestavby lodí.
Potřebujete více informací? Zanechte nám svůj kontakt a my se vám do 3 dnů ozveme.
Vlastnosti a využití lodních plechů
Lodní plechy z konstrukční oceli vynikají vysokou odolností vůči teplotním výkyvům a výbornou svařitelností. Skvěle zvládají také střídavé zatížení a naopak nejsou náchylné ke křehkému lomu. Jejich minimální mez kluzu je 235–355 MPa. Technické požadavky lodních plechů specifikují klasifikační společnosti, jako je Bureau Veritas (BV), Det Norske Veritas (DNV), Lloyd’s Register (LR) nebo American Bureau of Shipping (ABS), a garantují jejich kvalitu.
Lodní plechy z konstrukční oceli použijete na výrobu řady plavidel. Hodí se jak na konstrukci jachet, parníků a výletních lodí, tak i na výrobu nákladních lodí, remorkérů nebo trajektů. Plechy se dále využívají také na lodní nástavby, nejrůznější opravy a přestavby.
Vyberte si z široké škály rozměrů. Plechy dodáváme v rozměrech:
- délka: max. 18 000 mm,
- šířka: 1 000–3 200 mm,
- tloušťka: 5–100 mm,
- hmotnost: max. 12 500 kg.
Uvedené rozměry jsou pouze přibližné. Výsledná podoba závisí na kombinaci jednotlivých parametrů a materiálové specifikaci. Po domluvě jsme schopni vyrobit plechy do délky 21 000 mm a tloušťky 200 mm. Pro více informací nás kontaktujte.
Základní charakteristiky jednotlivých jakostí
Značka oceli | Minimální mez kluzu ReH [MPa] |
Minimální nárazová práce KV [°C/J] |
DNV | LR |
---|---|---|---|---|
Oceli s normální pevností | 235 | - | A | A |
0/27 | B | B | ||
−20/27 | D | D | ||
−40/27 | E | E | ||
Oceli se zvýšenou pevností | 315 | 0/31 | AH 32 | AH 32 |
−20/31 | DH 32 | DH 32 | ||
−40/31 | EH 32 | EH 32 | ||
355 | 0/34 | AH 36 | AH 36 | |
−20/34 | DH 36 | DH 36 | ||
−40/34 | EH 36 | EH 36 |
Realizace
Zaoceánská loď Morning Courier, loděnice Gdynia, Polsko
Jedná se o nákladní loď pro přepravu automobilů. Délka lodi je necelých 200 m a šířka dosahuje přes 32 m. Rok realizace: 2004–2005. Spotřebovaný materiál: cca 14 500 tun plechů.
Luxusní jachta Birka Paradise, loděnice Aker Yards, Finsko
Luxusní jachta pojme až 1 800 pasažérů. Disponuje 11 palubami, 9 restauracemi, 2 nočními kluby a několika bary. Nechybí ani bazén s lázněmi. Rok realizace: 2003–2004. Spotřebovaný materiál: cca 3 000 tun plechů.